utorok 21. januára 2014

Môj autor roka 2013


Tento Predošlý rok som sa rozhodla zapojiť aj ja do projektu Môj autor roka 2013 od ako inak talentovanej Syki. Projekt ma zaujal a preto som sa rozhodla predviesť vám môj "autorský nález."

Rozhodla som sa pre V. C. Andrewsovú.

Knihy, konkrétne sériu o Rain Arnold (Kvapky dažďa, Zablysnutie, Úder hromu a Na konci dúhy) som našla v sesternicinej knižnici tak som po nich siahla a po dvoch týždňoch čítania bolo po nich. A bola som riadne prekvapená. Nielen moderní autori prekvapujú. ;-)

Cleo Virginia Andrews, lepšie známa ako V. C. Andrews bola americká spisovateľka románov. Jej romány kombinujú gotický horor a rodinnú ságu a často obsahujú príbehy o bohatstve. Jej najznámejší román Kvety v podkroví (1979), čo je o štyroch deťoch zamknutých v podkroví bohatej rodiny. Jej romány boli preložené viac ako do 15 jazykov. Zaujímavosťou jej písania je to, že väčšinou svoje série rozdeľovala do piatich kníh a to tak, že v prvých pár knihách bol príbeh hlavnej postavy (vždy ženy), štvrtý diel je o deťoch hlavnej postavy prvej knihy a piata je z pohľadu babičky postavy prvej knihy. Zaujímavé, čo? 
Aj keď je V.C. Andrewsová spisovateľka pomerne v starších rokoch, jej knihy majú určite niečo do seba. S ňou som sa stretla cez sériu Arnolds (má vôbec názov?) už  s uvedenými titulmi. A neskutočne ma prekvapila. Myslela som si, to bude nejaká klasická starina (pardon za výraz) a keď som sa nudne začítala, len to "svišťalo" stranami. Ani neviem ako, za deň som už mala prečítaný prvý diel a keďže mala všetky diely spolu, neunúvala som sa len tak ich tam nechať ležať. No a plánujem si ich preto prečítať znova a napísať recenziu.

Aký bol váš autor roka 2013?

Zet


3 komentáre :

  1. O této autorce jsem snad ještě neslyšela. =) Ale podívám se na její knížky, třeba se mi taky budou líbit. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sú dosť staré (1973-80) takže to nie je také neobvyklé :) bez urážky. Určite sa ti budú páčiť! :)

      Odstrániť
  2. O tejto autorke som tiež ešte nepočula takže si určite rada pozriem niečo od nej :) Ja som si ako autorku roka vybrala Suzanne Collins. http://lucesbookshelf.blogspot.sk/2014/01/moj-autor-roka-2013.html

    OdpovedaťOdstrániť

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)